مرطوب کردن هوای خانه در درمان خروسک کودکان موثر است
آپلود فایل
صندلی تالار
سازه پارچه ای
کاشت مو
دانلود آهنگ
عطر ادکلن لیلیوم
مانتو اکسون
وبلاگ
نوشته شده توسط : محمد

جهت درمان بیماری خروسک لازم است اولا صحبت کردن بیمار به حداقل برسد . در ثانی چنانچه بیمار معتاد به سیگار است باید فورا کشیدن سیگار را کنار بگذارد . بیمار را در محلی که بخار آب یا بخور داروهای سرد مزاج مانند گل بنفشه یا گل نیلوفر آبی در حال جوشیدن است نگهدارند .

خروسک

خروسک

وجه تسمیه مرض خروسک این است که اطفال مبتلا به این مرض هنگام سرفه زدن تقریبا صدایی شبیه به صدای خروس در می آورند . التهاب شدید حنجره در اثر عواملی از قبیل غلبه خشکی وحرارت شدید بر حنجره و یا عوامل میکروبی ویا ویروسی سبب تورم مخاط حنجره شده که با سرخی و التهاب همراه است . خروسک گاهی به تنهایی عارض می شود و گاهی نیز همراه با ناراحتی های مخاط بینی و حلق و یا ریه ها می باشد . گاهی با آنفولانزا یا سرخک ظهور می کند . گاهی بیماری خروسک  در اثر مصرف بعضی مواد غذایی گرم و خشک مانند سیر ، فلفل ، دارچین ، خرما ، پسته و غیره و گاهی نیز در اثر بوییدن بعضی مواد محرک عارض می گردد . گاهی در اثر برخورد سرمای شدید یا برخورد هوای زیاد گرم و خشک عارض می شود .

علایم و درمان خروسک 

علایم خروسک عبارتند از گرفتگی صدا ، تنگی نفس ، سرفه های خروسکی که گاهی هم با درد همراه است .لازم به ذکر است که اطفال بیشتر از افراد بالغ به این بیماری مبتلا می گردند و بعضی افراد آمادگی بیشتری برای ابتلای به این مرض دارند .

به گزارش بخش سلامت سایت اسان طب ، جهت درمان بیماری خروسک لازم است اولا صحبت کردن بیمار به حداقل برسد . در ثانی چنانچه بیمار معتاد به سیگار است باید فورا کشیدن سیگار را کنار بگذارد . بیمار را در محلی که بخار آب یا بخور داروهای سرد مزاج مانند گل بنفشه یا گل نیلوفر آبی در حال جوشیدن است نگهدارند . باید به محض ظهور این مرض چند عدد سفیده تخم مرغ را که مختصری نشاسته در ان ریخته اند خوب بزنند تا متلاشی شود و به تدریج و مرتب به بیمار بخورانند و اگر لیموی شیرین در اختیار باشد باید فورا مقداری آب لیموی شیرین به او داده شود و از نظر دارویی مقداری بارهنگ و اسفرزه و صمغ عربی و شکر تیغال از هر کدام پنج گرم را دم کرده و به بیمار بخورانند .

اگر طفل باشد باید کم کم به او داده شود تا از او رفع التهاب شود . غذای بیمار باید مواد سرد و تر باشد مانند اسفناج پخته با ماست شیرین، هندوانه ، برگ شفتالوی خیس کرده . اگر خروسک شدید باشد باید ضمن انجام امور فوق در اطراف حنجره بیمار ، مخلوطی از کافور و گل ارمنی و آب گشنیز ضماد کنند .

با انجام دستورات فوق حدود نود و نه درصد از افراد مبتلا به خروسک مداوا خواهند شد اما چنانچه با یک درصد دیگر مواجه شویم لازم است ضمن اجرای دستورات فوق که بیماری را به سرعت تخفیف می دهد بیمار را به فوریت های پزشکی برسانیم .گاهی التهاب حنجره به صورت مزمن در می اید یا به بیماری دیگر مبدل می گردد که بیمار تب کند به ذات الریه مبتلا شده و اگر تب نداشته باشد بر حسب علایم ناراحتی می توان نسبت به مداوای آن اقدام نمود .

منبع مطلب خروسک : سایت آسان طب

http://asanteb.com/

 





:: بازديد از اين مطلب : 287
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : یک شنبه 18 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: