مسمومیت با گاز کلر
آپلود فایل
صندلی تالار
سازه پارچه ای
کاشت مو
دانلود آهنگ
عطر ادکلن لیلیوم
مانتو اکسون
وبلاگ
نوشته شده توسط : محمد

هرگاه شخصی با گازهای سمی مسموم شده باشد در مقابله با مسمومیت او باید فورا او را به هوای آزاد ببریم و یقه و قسمت های بسته لباس او را باز کنیم و هر گونه شیئی خارجی را از دهان او خارج کنیم و به طور مستقیم در شش های او هوا بدمیم .

مسمومیت

مسمومیت

مسمومیت از طریق ورود سم به بدن پدید می اید . راههای مختلفی برای ورود سم به بدن وجود دارد . از جمله این راهها می توان به دستگاه تنفسی ، دستگاه گوارشی ، پوست و راه تزریقی اشاره کرد . علایم مسمومیت عبارتند از  خواب آلوگی ، تهوع ، استفراغ ، درد های شکمی  و… . یکی از اولین کارها در برابر مسمومیت وادار کردن فرد به استفراغ است .

مسمومیت از راه دهان

اگر بیمار موادی مانند اسیدها و بازها ویا ترکیبات نفتی نظیر بنزین – تینر – کروزون و یا مایعات قابل اشتعال خورده باشد نباید از راه دهان چیزی به او داده شود. مگر به دستور پزشک و اگر مسموم در حال تشنج یا اغماء باشد .اطرافیان او نباید جز حفظ تنفس بیمار به اقدامات دیگری دست بزنند .بلکه باید فورا او را به مراکز فوریت های پزشکی برسانند . اگر با سمی غیر از موارد مذکور مسموم شده باشد ابتدا باید مقدار 15cc شربت اپیکا به او داده و به دنبال آن نیز نصف لیوان آب به مسموم بخورانند تا استفراغ نموده و سم از معده خارج گردد و بعد از آنکه استفراغ نمود مقداری شاربن فعال به بیمار داده شود و بدن او را با پتو یا پوشش گرمی گرم نگهدارند اما حرارت خارجی به او ندهند .

مسمومیت با گازهای سمی

هرگاه شخصی با گازهای سمی مسموم شده باشد  در مقابله با مسمومیت او باید فورا او را به هوای آزاد ببریم و یقه و قسمت های بسته لباس او را باز کنیم و هر گونه شیئی خارجی را از دهان او خارج کنیم و به طور مستقیم در شش های او هوا بدمیم . سپس تا آنجا که ممکن است سر او به طرف جلو خم کنیم و آرواره پایین بیمار را به طرف جلو بکشیم و با گذاشتن دهان بر روی بینی یا دهان بیمار هوا را با فشار در ریه های او وارد کرده به طوری که بلند شدن قفسه سینه او را مشاهده کنیم . این عمل را باید در هر دقیقه ای ده تا پانزده بار تکرار کنیم و همزمان با این اعمال باید هر چه زودتر از مراکز پزشکی و درمانگاهی نزدیک وسایل اکسیژن برای تنفس مصنوعی مطالبه کنیم .

مسمومیت از راه پوست بدن

به گزارش بخش سلامت سایت اسان طب ، اگر مسمومیت از راه پوست بدن عارض شده باشد باید بلافاصله پوست بدن را در وان یا زیر دوش شستشو داد و لباس های آلوده شده به سم را نمی توان مجددا به تن مسموم پوشید ، بلکه باید لباس دیگری به او بپوشانیم و از به کار بردن مواد ضد سم شیمیایی باید خودداری شود و اگر مسمومیت شدید باشد باید به مراکز فوریت های پزشکی مراجعه شود .

مسمومیت در اثر تزریق بیش از حد دارو

در این صورت باید بیمار را بخوابانند و با بازوبند لاستیکی بالای محل تزریق را ببندند و فشار بازوبند باید طوری باشد که نبض قطع نشود و هر یک ربع ساعت باید به مدت یک دقیقه بازوبند را شل کنند .

منبع مطلب مسمومیت : سایت آسان طب

http://asanteb.com/

 





:: بازديد از اين مطلب : 326
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : یک شنبه 18 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: